- 27 februari 2020
- Door Heleen Castel/ Kaat Meys
- | 4 min. leestijd
Gelabeld gevogelte zit in de lift
Het aandeel van gevogelte (met kip als koploper) groeit sterk: de aankopen van kip en kippenvlees stegen vorig jaar met ruim 4%. De consument koopt vlees in de eerste plaats op basis van zijn zintuiglijke waarneming. Het vlees moet een mooie rode kleur hebben met zo weinig mogelijk vet of pezen. Daarnaast worden de herkomst, de mate van het dierenwelzijn en kwaliteitslabels steeds meer in overweging genomen. 54% van de Belgen verklaart dat de herkomst een zekere invloed heeft op hun aankoop. Enkele slagers aan het woord.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.