Foodservices Partnercontent

Tetra Pak® Factory OS™ maakt fabrieken AI-ready

article image

Tetra Pak® Factory OS™ is het nieuwe, modulaire portfolio voor automatisering en digitalisering dat voedings- en drankenproducenten directe, contextuele inzichten biedt om sneller en slimmer te beslissen. De oplossing, voorgesteld op Gulfood Manufacturing in Dubai, vormt de basis voor AI-klare fabrieken dankzij open, schaalbare technologie.

Onderzoek toont dat sterk geautomatiseerde fabrieken 20% efficiënter werken, 45% minder productverlies hebben en 20% minder stilstanden kennen. Toch vinden veel producenten de overstap moeilijk door beperkte digitale kennis of het gebrek aan ervaren partners. Tetra Pak® Factory OS™ overbrugt die kloof door geavanceerde technologie te combineren met diepgaande sectorervaring, voor lagere kosten, meer duurzaamheid en toekomstgerichte productie.

Centraal staat een data-integratieplatform dat met open technologieën en industriestandaarden alle systemen verbindt en realtime overzicht biedt. Dit verhoogt kwaliteit, efficiëntie en duurzaamheid, terwijl de eigendomskosten dalen.

Volgens Sean Sims, Vice President Automation & Solutions bij Tetra Pak: “Producenten moeten meer doen met minder middelen. Deze nieuwe generatie oplossing vertaalt complexiteit in helderheid en bereidt de industrie voor op AI.”

Ontwikkeld met Accenture en ondersteund door partners als Siemens, Rockwell Automation en Inductive Automation, is Tetra Pak® Factory OS™ wereldwijd beschikbaar.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

company corner

LEWIS COMMUNICATIONS

PLACE D’ESTIENNES D’ORVES 1, PARIS 75009Meer info
Marketing & communicatie

Gerelateerde artikels

Tetra Pak lanceert zonnebloemproteïne

Tetra Pak opent nieuw productontwikkelingscentrum

6 op 10 gebruiken supplementen voor gezondheid

Het gebruik van supplementen in België neemt toe, waarbij 54% ze gebruikt voor algemene gezondheidsdoeleinden en 41% op advies van een arts. Vrouwen volgen vaker professioneel advies dan mannen, met 45% tegenover 37%. Vloeibare supplementen worden steeds populairder, met 59% van de consumenten die ze verkiezen vanwege het gemak. Tetra Pak's Anna Larsson ziet hier kansen voor merken om te focussen op handige verpakkingen en natuurlijke ingrediënten. 7 op de 10 consumenten geven de voorkeur aan natuurlijke, geleidelijke resultaten en zijn bereid hiervoor meer te betalen. Het Tetra Pak FSN Research werd uitgevoerd door Ipsos in juli 2025 bij 25.547 consumenten in 17 landen.

Tetra Pak behaalt EcoVadis Platinum medaille

Tetra Pak behoort tot de top 1% van bedrijven wereldwijd op het gebied van duurzaamheid en ontving de prestigieuze platina-medaille van EcoVadis. Met een score van 84/100 laat Tetra Pak een sterke vooruitgang zien, vooral op het gebied van milieu, arbeid en mensenrechten, ethiek en duurzame inkoop. Het bedrijf streeft ernaar om voedsel veilig en beschikbaar te maken en richt zich op vijf prioriteiten: voedselsystemen, klimaat, natuur, circulariteit en sociale duurzaamheid. Tetra Pak heeft een Sustainability Excellence-team opgericht en duurzaamheid volledig geïntegreerd in de dagelijkse bedrijfsvoering, waarbij nauw wordt samengewerkt met klanten, leveranciers en andere partners.

Print Magazine

Recente Editie
06 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine