Asamco: voordeliger in groep inkopen, maximaal ontzorgd!
Voordelig groepsaankopen voor aangesloten technische vakhandels, dat blijft dé missie van Asamco. Maar tegelijk evolueerde de organisatie naar een servicegroepering, die haar leden meer dan ooit ontzorgt.
Op het vlak van IT
Beginnen doen we bij het online bestelplatform, waarvan Asamco de mogelijkheden almaar verder uitbreidt. Zo vinden leden er vandaag erg makkelijk alle condities die Asamco met zijn leveranciers overeenkwam, in alle transparantie. Of de prijslijsten, die ze vlot kunnen downloaden, in een lay-out naar keuze, om die vervolgens meteen in hun eigen systemen op te laden.
Op het vlak van marketing
Ook alle andere info van Asamco én diens leveranciers valt tegenwoordig nog eenvoudiger te raadplegen, via een nieuw communicatieplatform. Informatie die de leden ook makkelijk naar hun eigen klanten kunnen vertalen.
Via een nieuw PIM-systeem verzamelt Asamco alle productdata van zijn leveranciers. Die gegevens verrijkt en optimaliseert de organisatie dan eerst centraal. Dat bespaart de leden heel wat tijd en energie. En ook leden die zelf een webshop willen starten, kunnen bij Asamco en zijn ervaren e-commercepartners terecht.
Op het vlak van logistiek
Ten slotte verzekert Asamco meer dan ooit sterke logistieke dienstverlening. Zo zet de organisatie sinds januari een extra vrachtwagen in, net als bijkomende magazijnruimte. Volgend jaar verhuist Asamco zelfs naar een nieuw gebouw, met dubbel zoveel magazijnruimte.
Voor maximale ontzorging
Al die investeringen kon Asamco doen dankzij zijn exponentiële groei. Dat alles om de kosten voor leden zo laag mogelijk te houden, én hen zo veel mogelijk te ondersteunen en te ontzorgen in hun verdere groei.

