Coca-Cola uitgedost in haar mooiste kerstkleding
Coca-Cola voegt een vriendelijke sfeer toe aan de feestdagen met de terugkeer van de iconische Kerstman. Deze visuals zullen worden verspreid via een brede mediacampagne, die op verschillende manieren vorm zullen krijgen, via fysieke winkels als op het internet.
GEdeelde momenten
Zoals elk jaar neemt Coca-Cola deel aan de grote momenten zoals de feestdagen. Kortom, momenten waarin samen zijn met familie en vrienden centraal staat. "Dit is een zeer belangrijke tijd voor onze klanten en ons merk, dus we wilden de gelegenheid benadrukken met een brede, impactvolle campagne," zegt Sabrina Pradera, Environment Marketing Manager bij Coca-Cola Europacific Partners. De campagne benadrukt momenten van samen delen en de terugkeer van de Kerstman en kerstversiering. "De eindejaarsfeesten leiden namelijk tot een groter aantal etentjes en vieringen die gepland zijn met vrienden en familie, en we willen dat het merk Coca-Cola deze momenten vergezelt".
VISIBILITEIT VAN CAMPAGNE
Deze communicatie zal duidelijk zichtbaar zijn op:
- alle verpakkingsformaten (blikjes en flesjes),
- het assortiment (Coca-Cola Original Taste en Coca-Cola Zero Sugar),
- via een kerstmanvisual op blikjes en flesjes en kerstdecoraties op multipacks.
- in de winkel zal elke keten en manager gebruik kunnen maken van in-store materiaal met impactvolle kerstvisuals die speciaal voor de gelegenheid zijn ontworpen: palletdecoraties, waaronder de Coca-Cola kartonnen kersttruck, kerstboomvormige displays en schapzichtbaarheid.
"Natuurlijk ondersteunen we deze in-store campagne met een bredere mediacampagne, waaronder tv, bioscoop, sociale netwerken, influencers en YouTube, evenals straatposters," voegt Sabrina Pradera toe. "Of consumenten nu over straat lopen, thuis of bij het verkooppunt, ze zullen zeker in aanraking komen met onze kerstcampagne. Het is een belangrijke tijd van het jaar, want het is een heel belangrijke periode voor onze consumenten.
"Shoppers associëren Coca-Cola met de feestdagen"
Naast deze campagne in fysieke winkels en via de verschillende media, heeft Coca-Cola ook een promotioneel activatieplan gepland met de meeste Belgische winkelketens. "In het bijzonder zullen er online acties en posters, gerichte nieuwsbrieven, pushmeldingen en tijdschriftbijlagen zijn," merkt Sabrina Pradera op. "Tijdens eerdere campagnes in deze periode hebben we een volumestijging van meer dan 60% gezien tijdens nationale promoties en de kerstcampagne. We hebben hier veel gegevens over die we kunnen gebruiken om onze strategie te optimaliseren. Deze campagne is ongetwijfeld het hoogtepunt van het jaar voor het merk Coca-Cola."
hoogtepunt tijdens feestdagen
Nielsen-gegevens laten ons zien dat het einde van het jaar de belangrijkste periode is voor de categorie sprankelende frisdranken. Binnen deze categorie zien we een sterke stijging van het aandeel van het colasegment, dat in waarde is gestegen van 67% naar 70% van de markt. In de retailomgeving blijft 80% van de shoppers trouw aan Coca-Cola, een merk dat ze sterk associëren met de feestdagen. Het activatieplan bij deze campagne zal de verkoop in de winkel zeker stimuleren.
Deze strategie stelt ons in staat om met onze merken waarde te creëren voor onze klanten. De nieuwe campagne voor de feestdagen zou daarom een win-win operatie moeten zijn, zowel voor het merk als voor de distributeurs, die de kans krijgen om hun verkoop te stimuleren.

