"We sparen tot drie keer toe werk uit"
ITREFLEX werkt toekomstgericht bij De Kleine Bassin
Het familiebedrijf ITREFLEX uit Maldegem heeft al jaren ervaring als dé softwarespecialist voor de klein- en groothandel in de voedingssector. Ze voorzien een softwarepakket dat een duidelijk overzicht geeft op alle logistieke, financiële maar ook administratieve data in één systeem. En dat op kassa's, weegschalen en computers. Ook voor software op maat en online webshops kan je bij hen terecht. Zaakvoerder Patrick Vanrafelghem begon met de zaak in 2003, ook zijn zoon Cédric stapte in de zaak en momenteel hebben ze meer dan 200 klanten in hun portefeuille. Opmerkelijk: de opbouw van hun klantenbestand gebeurt volledig door mond-aan-mondreclame.
"Mee nadenken met de klant"
Bij Versmarkt De Kleine Bassin waren ze al even op zoek om alle winkels vanuit één centrale database te beheren. ITReflex springt hierin bij. "Vroeger werden alle handelingen per filiaal afzonderlijk uitgevoerd. We zijn op zeer goede weg om alle winkels te beheren vanuit één centrale database. Zo sparen we tot drie keer toe werk uit", klinkt het tevreden bij Wim Van Bogaert, zaakvoerder van De Kleine Bassin in Waregem.
"Wij gaan altijd mee gaan nadenken met de klant over hoe zij het zien en hoe we ze kunnen bijstaan. De groei die zij hebben ingezet, daar groeien wij ook in mee", vult Cédric Vanrafelghem van ITREFLEX aan.
Het softwarepakket van ITREFLEX gebruiken ze bij De Kleine Bassin voor het weegschaalgedeelte, etikettering en sinds kort ook voor het kassagedeelte. Maar er is meer: "In iedere winkel wordt ook een bestelpunt voorzien waar klanten bestellingen kunnen opnemen, maar hoofdzakelijk ook bestellingen op een zeer vlotte en snelle manier kunnen afhalen. Naar de toekomst toe denken we ook aan een webshopverhaal. Dit gaat voor alle filialen een enorme snelheidswinst geven. Zowel voor de klant als voor De Kleine Bassin zelf", denkt Cédric Vanrafelghem vooruit. Dat blijkt ook uit het ticketsysteem waarbij de klant eenvoudig via één druk op de knop weet wanneer hij aan de beurt is. Daarnaast zijn ook de kasticketjes uniek per afdeling van De Kleine Bassin.
"Werken steeds toekomstgericht"
Als er issues opduiken bij het gebruik van het softwarepakket, zowel bij De Kleine Bassin als bij andere klanten, dan wordt dit permanent opgevolgd door de helpdeskmedewerkers van ITREFLEX. "Soms bellen we en zeggen we: 'We hebben een gigantisch probleem', en horen we aan de andere kant van de lijn: 'Dat zit al in de mogelijkheden van het systeem'. Het systeem is zeer ruim", aldus Wim Van Bogaert.
ITREFLEX werkt steeds toekomstgericht. Zo voorzien ze jaarlijks ook opleidingen voor alle kanten. Vrijblijvend en gratis. Daarnaast zijn er ook workshop rond bepaalde facetten van het systeem. Zo zetten ze dit jaar versnijdingen in de aandacht en dan vooral de tracering en verwerking ervan.
"Wij kijken altijd op een periode van vijf jaar wat er gaat veranderen, zowel bij ons als bij de klant. We voeren alle aanpassingen uit die nodig zijn om groei te garanderen zowel bij ons als bij de klant", besluit Cédric Vanrafelghem van ITREFLEX.

