PRODUCTIE BIJ CHOCOLADEFABRIKANT LOOPT GESMEERD
Dolfin maakt gebruik van oliën en vetten van Mavom
Dolfin is een chocoladefabrikant die sinds kort een nieuw onderkomen heeft in Nijvel. Na de verhuis is het bedrijf in contact gekomen met Mavom, bij wie ze alle nodige vetten, oliën en sprays kunnen vinden. De samenwerking loopt bijzonder vlot: een mailtje of telefoontje naar de mensen van Mavom en zij ondersteunen Dolfin quasi meteen met nieuwe producten en de nodige service. Proefondervindelijk werden de geschikte sprays, oliën en andere producten uitgekozen om Dolfin van een vlekkeloze productie te verzekeren.
DOLFIN IN EEN NOTENDOP
Dolfin werd in 1989 opgericht om high-end chocolaatjes te maken voor restaurants, hotels, bedrijven of andere chocolademakers. Het bedrijf mengt natuurlijke ingrediënten van hoge kwaliteit rechtstreeks in de chocolademassa, waardoor deze een meer verfijnde en evenwichtige smaak krijgt. Deze techniek laat verrassende combinaties toe, zoals chocolade en verse gember, roze peper, Earl Grey tea of lavendel. Dolfin produceert dus geen vullingen of crèmes, maar dit beperkt de variëteit niet. Zo'n 35% van het omzetcijfer wordt door verkoop in België gerealiseerd, de overige 65% door export.
AANDACHT VOOR VERPAKKING
Dolfin besteedt bijzondere aandacht aan de presentatie van de verpakking, die zorgt voor het natuurlijke behoud van de smaken van de chocolade. De chocolades worden gefabriceerd in 4 verschillende maten. Er zijn tabletten van 70, 30, 10 en 5 gram. Bij elke soort is er een verschillende manier van verpakken.

In dit proces is het belang van Mavom een eerste keer merkbaar. De verpakkingsmachines werken aan een razend tempo. Het is met andere woorden noodzakelijk dat de machines optimaal blijven draaien. Om dit te waarborgen, doet Dolfin een beroep op oliën en vetten van Mavom, meer specifiek het Jax assortiment.
"Mavom biedt een breed gamma aan producten aan. Zo kunnen we één op één met steeds hetzelfde bedrijf in dialoog gaan"
SAMENWERKING MET MAVOM
"Mavom biedt een breed gamma producten aan, waardoor we niet met een rits aan verschillende leveranciers zitten", vertelt Géraldine Verbruggen, marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Dolfin.
"Zo kunnen we één op één met steeds hetzelfde bedrijf in dialoog gaan. Na een eerste contact per mail is Mavom bij ons langsgekomen om te bekijken waar onze pijnpunten zich situeerden. De accountmanager bekeek de kenmerken van onze producten en de frequentie van het gebruik ervan. Vervolgens konden we verschillende producten testen", gaat Verbruggen positief verder.

