Biogroenten & -fruit Partnercontent

‘Een handje zomer’ verleidt jonge consument

article image

Aardbeien, blauwe bessen, bramen en frambozen staan centraal in de nieuwe Europese campagne ‘Een handje zomer’, die jonge volwassenen (18-35 jaar) wil aanzetten tot meer consumptie van zachtfruit. De campagne focust op geluksmomenten met fruit: gezond, makkelijk en lekker.

Met een slimme combinatie van online en offline communicatie – van TikTok tot promotiemateriaal bij telers – wordt het zomergevoel verspreid in België, Nederland en delen van Duitsland. ‘Een handje zomer’ benadrukt lokaal geteeld fruit, duurzaam geproduceerd met respect voor mens en milieu.

Hoewel de Belgische zachtfruitproductie groeit (vooral aardbeien), blijft de consumptie onder jongvolwassenen achter. De campagne speelt in op hun belangrijkste waarden: versheid, gezondheid en gemak.

Zachtfruit past op elk moment van de dag – van ontbijt tot snack – en de campagne toont hoe moeiteloos fruit in een jong, dynamisch leven past. Online delen influencers hun ‘handje zomer’-momenten, terwijl de campagne ook in supermarkten en webshops zichtbaar is.

Het initiatief komt van zes Nederlandse sectororganisaties, met steun van de EU. Samen promoten zij duurzaam Europees fruit en streven ze naar minder afhankelijkheid van import buiten de EU.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
company corner

HANNIBAL ADVERTISING

SINT-HUBRECHTSSTRAAT 42, ROESELARE 8800Meer info
Marketing & communicatiePrepress services
Print Magazine

Recente Editie
06 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine