G-brood bij de bakker voor het goede doel
Ten voordele van sporters met een beperking

In samenwerking met Zeelandia lanceert G-sport Vlaanderen vzw bij warme bakkers een nieuw brood ten voordele van sporters met een beperking. Per verkocht G-brood gaat 7 eurocent naar de campagne ‘Supporters voor G-sporters’. Deze campagne zamelt geld in waarmee sportclubs, instellingen, zorgcentra en scholen nieuwe sportmaterialen kunnen aankopen voor sporters met een beperking. Acteurs en ex-bakkers Jan Van Looveren en Peter Thyssen zetten hun schouders mee onder het G-brood. Voor de productie van het brood werd samengewerkt met grondstoffenproducent Zeelandia. “Vanuit Zeelandia hebben we al vele jaren een warm hart voor G-sport”, verklaart CEO Christian Van Strydonck. “Het gaat om een haverzemelenbrood: lekker en gezond. We zijn dan ook heel trots dat we hiermee G-sport vooruit helpen en vooral dat we bakkers mee kunnen stimuleren om een goed doel te steunen”, klinkt het. Momenteel nemen er al meer dan 300 bakkers uit heel Vlaanderen deel aan het initiatief van het G-brood, goed voor zo’n 40.000 verkochte G-broden. Het G-brood wordt verkocht in een speciaal ontworpen broodzak waarmee je meteen ook de oproep krijgt om supporter te worden voor G-sport. Een overzicht van de deelnemende bakkers vind je makkelijk op de website www.supportersvoorgsporters.be/g-brood