Délifrance, onderdeel van coöperatieve VIVESCIA
De beste grondstoffen, van field to fork
Délifrance behoort tot de coöperatieve groep VIVESCIA en garandeert de beste ingrediënten voor al zijn bake-offproducten. Met 'Baking Good BETTER' werkt Délifrance elke dag aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Als bakker en patissier bent u aan het juiste adres bij Délifrance voor eerlijke half- of afgebakken producten, boordevol smaak dankzij het feit dat het bedrijf al jarenlang geworteld is in de Franse bakermat.
Coöperatieve groep
Het bedrijf Délifrance en zijn filosofie is u misschien al bekend. Voor de lezer die graag meer wil weten daarover, benadrukken we graag dat Délifrance – opgericht in 1978 in Frankrijk – deel uitmaakt van de coöperatieve groep VIVESCIA, die actief is in de landbouw- en voedingssector. Niet onbelangrijk dus, want geen aandeelhouders maar wel leden-eigenaren die nauw samenwerken om de beste producten te leveren, met liefde. En dat van field to fork.
Baking Good BETTER
MVO-aanpak
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) maakt bij Délifrance deel uit van de strategie. De MVO-aanpak werd 'Baking Good BETTER' gedoopt. 'BETTER', want duurzaamheid staat centraal in elke schakel van de keten. Délifrance steunt hiervoor op drie pijlers: de planeet, vrouwen en mannen, en producten en knowhow.
Planeet en vrouwen/mannen
Délifrance engageert zich om de impact van zijn activiteiten op de planeet te beperken: door de CO2-uitstoot te verminderen, de verpakkingen ecologisch te maken, de strijd aan te gaan tegen voedselverspilling enzovoort. Verder garandeert Délifrance voor alle medewerkers veiligheid en welzijn op de werkplek en ontwikkelt het bedrijf een echt gevoel van verbondenheid met VIVESCIA.
Producten en knowhow
Dankzij de derde pijler kunt u ervan op aan dat u de beste producten krijgt, gemaakt met de beste ingrediënten. De productie gebeurt op basis van een beperkte ingrediëntenlijst en zonder controversiële toevoegingen. De tarwe wordt verbouwd volgens regeneratieve landbouwpraktijken die de gezondheid van de bodem en de biodiversiteit in stand houden en de klimaatverandering helpen bestrijden door koolstof in de bodem op te slaan. En Délifrance waakt erover dat de leveranciers handelen volgens een welbepaalde ethische gedragscode.
Vier productgroepen
Eeuwenoude bakkersknowhow

Een bakker denkt uiteraard op de eerste plaats aan brood. Délifrance levert broodjes, stokbroden, focaccia's, ciabatta's, rustieke producten met al dan niet sesam-, pompoen- of lijnzaad enzovoort. Het aroma en de smaak van al die types brood schuilt in de Franse bakermat van Délifrance en uiteraard in de met zorg geselecteerde ingrediënten, in de op oude ambachten geïnspireerde technieken en in de grote expertise van Délifrance op het vlak van voordegen (zuurdeegtechnieken, poolish, biga).
Koffiekoeken
Een tweede grote productgroep zijn de koffiekoeken. Denk aan de klassiekers als de botercroissant, de chocoladekoek en de rozijnenkoek. Maar Délifrance speelt ook in op de vragen van consumenten en klanten met specialiteiten: gevulde viennoiserie, organische en vegan producten enzovoort. De koffiekoeken worden rijsklaar bij u geleverd of bakklaar, voorgerezen en voorgedoreerd met ei.


Patisserie klaar om te ontdooien
Bent u een patissier, dan hoort u wellicht graag dat Délifrance u kan helpen met patisserie gebaseerd op authentieke Franse recepten en gerestylede internationale bestsellers geïnspireerd op de recentste trends. De patisserieproducten zijn klaar om te ontdooien. Ook macarons zijn beschikbaar.
Traiteurassortiment
In het gamma van Délifrance zitten ook de zogenaamde traiteurproducten: korfjes, swirls, twists, open croissants, hartige croissants, brioches, quiches, wraps enzovoort. Die zijn al dan niet vegetarisch. De bladerdeegproducten worden bakklaar geleverd.

Vijftig nieuwe producten
Innovatie zit in het DNA van Délifrance. Niet minder dan vijftig nieuwe producten zagen dit jaar al het levenslicht. Daar horen muffins bij en beignets. Maar ook dessertjes in glazen potjes met kokos-nootsmaak, amarena of cheesecake.

