Tijdwinst en efficiëntie bij Slagerij(en) Buermans
Softwarepakket als onderdeel van een vlotte werkvloer
Slagerij Buermans in Herselt bestaat ondertussen 14 jaar, een gepast moment om de werkvloer te optimaliseren. Zaakvoerder Robin Buermans en zijn team hebben recent hun winkel vernieuwd en er tegelijkertijd voor gekozen om stappen vooruit te zetten op digitaal gebied. Met de implementatie van het ITReflex softwaresysteem wil de beenhouwerij verder groeien en tijd besparen. Dit systeem leerde hij kennen bij zijn broer Kristof. De vlotte werking zorgde ervoor dat de software zichzelf verkocht, en hierdoor verdiende Robin zijn investering zeer snel terug.
Tijdbesparend
“Voorheen spendeerden we onze weekends aan het tellen van bestellingen,” zegt Robin. “Nu worden die automatisch ingevoerd in ons systeem met een simpele druk op de knop”, voegt hij toe. De medewerkers krijgen op die manier een duidelijk overzicht van wat er besteld werd, en wat ze moeten bereiden. “Dit bespaart ons ontzettend veel tijd”, stelt hij.
Kleinere foutenmarge
Een van de grootste voordelen van het systeem is de afname van fouten. Bestellingen worden niet langer handmatig genoteerd, waardoor essentiële details, zoals telefoonnummers en specifieke wensen, altijd correct worden vastgelegd. “Dit maakt het voor ons veel gemakkelijker,” legt Robin uit. “We kunnen de klanten nu altijd bereiken, wat ons enorm helpt.” Kristof Buermans, zaakvoerder van Slagerij Buermans in Berchem en broer van Robin, prees het systeem aan in Herselt. Hij bevestigt dat de foutenmarges aanzienlijk verkleind zijn. “Je kan alles raadplegen, van bestellingen tot klantgegevens. We werken nu overzichtelijk en snel”, illustreert Kristof.
Geïntegreerde webshop
Het systeem biedt ook de mogelijkheid voor een geïntegreerde webshop. Klanten kunnen zelf hun bestellingen invoeren, wat resulteert in minder werk voor het personeel. Cédric Vanrafelghem, zaakvoerder van ITReflex, vertelt: “Via de webshop kan de slager promoties in de kijker zetten om de verkoop te stimuleren.” Deze cocktail aan toepassingen doet een slagerij groeien, dat stelt ook Robin: “We zijn niet alleen onze klanten beter van dienst, maar we verhogen ook onze omzet.”
Meer rust tijdens piekmomenten
Dat het aantal werkuren door het softwaresysteem minder hoog oploopt, is zeer gunstig tijdens de piekmomenten. Robin kijkt vol verwachting uit naar de feestdagen, want hij vermoedt dat nachtwerk niet meer van toepassing zal zijn. “Nu zal het tellen van de bestellingen waarschijnlijk slechts een halfuurtje duren”, vermoedt hij. “We zijn zeer tevreden met het systeem, we zouden het niet meer willen missen.”

