Gelabeld gevogelte zit in de lift

Gelabeld gevogelte  zit in de lift  

Het aandeel van gevogelte (met kip als koploper) groeit sterk: de aankopen van kip en kippenvlees stegen vorig jaar met ruim 4%. De consument koopt vlees in de eerste plaats op basis van zijn zintuiglijke waarneming. Het vlees moet een mooie rode kleur hebben met zo weinig mogelijk vet of pezen. Daarnaast worden de herkomst, de mate van het dierenwelzijn en kwaliteitslabels steeds meer in overweging genomen. 54% van de Belgen verklaart dat de herkomst een zekere invloed heeft op hun aankoop. Enkele slagers aan het woord.

Sorry, dit is een premium artikel

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.

Ontdek onze abonnementsformules

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Delicatesse 

Delicatesse maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.