Partnercontent

TENA SILHOUETTE: GEGARANDEERD VROUWELIJK

NU IN UW REKKEN MET NIEUW LOGO EN AANGEPASTE VERPAKKINGEN

Meer personen dan gedacht hebben te maken met urineverlies, zowel mannen als vrouwen. TENA wil de taboesfeer rondom incontinentie helpen doorbreken. Zoals men ongegeneerd maandverbanden in de winkelkar legt, zou dat ook moeten gebeuren met incontinentiemateriaal. TENA heeft het met zijn nieuwe verpakkingen alvast uit de medische sfeer gehaald. Omdat de consument terecht veeleisender wordt op het vlak van comfort en esthetiek, past TENA zijn producten regelmatig aan. TENA Silhouette werd bijvoorbeeld uitgebreid.

 

Tena

TENA VOOR DAGELIJKS GEBRUIK

Marktleider in incontinentiemateriaal

TENA bestaat al 50 jaar, is actief in 90 landen, werd als merk geregistreerd in 1983 en heeft zich sindsdien continu aangepast aan de veranderende eisen vanuit de markt. TENA is wereldwijd marktleider als het op incontinentiemateriaal aankomt en in België heeft het een marktaandeel van 49,9% om precies te zijn (Nielsen-cijfers MAT 2019).

Taboe moet de wereld uit

Maar er zijn nog veel belangrijkere cijfers. Vierhonderd miljoen mensen hebben in mindere of meerdere mate last van ongewenst urineverlies. Een op de drie vrouwen heeft een zwakke blaas en verliest weinig tot veel urine. Het probleem stelt zich bij een op de vier mannen boven de veertig. TENA wil hier iets aan doen en het taboe wegwerken. Net zoals men maandverbanden in het winkelkarretje legt, zou men ongegeneerd incontinentieverbanden en -broekjes moeten kunnen kopen in de buurtwinkel of supermarkt.

 

NIEUWE MERKIDENTITEIT

Om het taboe te helpen doorbreken en meer vrouwelijke en discrete producten aan te bieden, heeft TENA wat productnamen, de packaging en het logo aangepast. Vanaf oktober verschijnen de nieuwe verpakkingen op de winkelvloer.

 

VOOR ELKE BEHOEFTE

TENA wil het dagelijks leven verbeteren voor iedereen die te maken heeft met urineverlies, door een breed gamma aan te bieden voor licht, gemiddeld en zwaar urineverlies: inlegkruisjes, verbanden (voor dag en nacht), en wegwerpbroekjes. De producten van TENA bieden 3-voudige bescherming tegen doorlekken, geurtjes en vochtigheid. Ze zorgen voor een gevoel van frisheid, comfort en ze schenken vertrouwen, elke dag weer.

 

Tena

TENA SILHOUETTE

Discreet, vrouwelijk, ook in zwart

TENA Silhouette is een voorbeeld van een nieuwe naam en packaging. Het is een wegwerpbaar broekje, het zit zeer discreet en het doet zeer vrouwelijk aan. Het bestaat in verschillende maten en naast een crèmekleurige is er nu ook een zwarte versie. Die kwam er op vraag van de consument die ook het ondergoed terecht wil laten aansluiten op zijn, lees haar, outfit.

Tijd voor perceptiewijziging

Zij die nog denken dat TENA-producten voor ouderen zijn, kunnen hun mening nu bijstellen. TENA biedt een steeds discretere bescherming voor eenzelfde effect, met een vrouwelijke toets. De slogan spreekt voor zich: TENA Silhouette voelt als ondergoed, beschermt als TENA.

 

TENA IN DE WINKEL

Gezien de toegevoegde waarde die incontinentieproducten bieden voor haar gebruikers, is het van belang dat er producten worden aangeboden voor elke behoefte. U heeft er als retailer baat bij om uw rayon te optimaliseren met inlegkruisjes, verbanden en wegwerpbroekjes van TENA. De salesploeg helpt u graag om samen met u het optimale TENA assortiment samen te stellen.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door REPORTAGE9 juli 2019
company corner

ESSITY BELGIUM

RUE DE LA PAPETERIE 2, VERVIERS 4801Meer info
PapierwarenBody & beauty care
Print Magazine

Recente Editie
06 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine