ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Vers vlees
  • chevron_right Vleeswaren
  • chevron_right Vleesvervangers
  • chevron_right Vis & schelpdieren
  • chevron_right Bereide gerechten
  • chevron_right Sauzen & specerijen
  • chevron_right Zuivel
  • chevron_right Brood
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Groenten & fruit
    • Groenten & fruit
    • Biogroenten & -fruit
    • Diepvries groenten
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Machinepark
  • chevron_right Materialen
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelierinrichting
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Streekproducten
Diepvries groenten

Insalatas del mundo: een vleugje frisheid in de herfst

8/10/2025

De herfst is daar. Het seizoen van warme kleuren en gezellige avonden, maar ook het moment om hartige gerechten te combineren met frisse en kleurrijke salades!

Natuurlijke smaakmakers recht uit het veld

1/4/2025

Verse smaak begint bij pure ingrediënten. Bij Ardo geloven we dat kruiden de ziel zijn van elk gerecht. Daarom investeert Ardo al jaren in een zorgvuldig uitgebalanceerd assortiment diepgevroren kruiden en kruidenmixen.

Insalatas del mundo: een vleugje frisheid in de herfst

1/4/2025

De herfst is daar. Het seizoen van warme kleuren en gezellige avonden, maar ook het moment om hartige gerechten te combineren met frisse en kleurrijke salades!

  • Premium

Leverancier en groentekok willen 'pure plant food' op trapje hoger

23/6/2023

Greenyard, toonaangevende en wereldwijde leverancier van groenten en fruit, wil de transitie naar duurzame en gezonde voeding een serieuze versnelling hoger krijgen. Om dat doel te bereiken, sloot het bedrijf een vijfjarencontract af met We're Smart.

  • Premium

Tips voor succesvol diepvriesrayon

15/2/2023

In de diepvriesvakken van de supermarkt vinden consumenten alle vereiste ingrediënten voor een lekkere maaltijd. Toch biedt deze rayon nog veel mogelijkheden om extra te renderen.

  • Premium

Carrefour Scheldewindeke Groentevakman 2022

22/6/2022

Carrefour Market Scheldewindeke kaapte dit jaar de prijs van 'Groentevakman' weg. De buurtwinkel werd daardoor beloond voor de vriendelijkheid van het personeel en voor de nadruk die gelegd wordt op vers en lokaal in de afdeling groenten en fruit.

  • Premium

Duurzamere aardappelproducten veroveren rayon

24/6/2021

Bereide aardappelproducten blijven het goed doen in de retail, zelfs nu buitenshuis eten opnieuw tot de mogelijkheden behoort. Lekker genieten is ook na corona de leuze. Vooral het assortiment voor oven en airfryer zit in de lift.

  • Premium

Dossier groenten en fruit

10/6/2020

Dossier groenten en fruit

  • Premium

Groente- en fruitaankopen daalden in 2019

28/4/2020

Zowel de groente- als de fruitaankopen daalden in 2019 met 1% in volume. Dat leert VLAM uit de cijfers, die het marktonderzoeksbureau GfK Belgium via zijn panel van 5 000 Belgische gezinnen, verzamelde. De cijfers hebben enkel betrekking op thuisverbruik. De verse groenten waren gemiddeld duurder waardoor de groentebestedingen stegen. Vers fruit daarentegen werd gemiddeld goedkoper waardoor de fruitbestedingen daalden. Qua distributie was er vorig jaar weinig verandering op de groente- en fruitmarkt. Hypermarkten en grotere supermarkten bleven marktleider gevolgd door hard discount.

  • Premium

Verdere evolutie naar kleinere verpakkingen in de aardappelrayon

24/4/2020

VLAM voerde in samenwerking met GfK Belgium, iVox, de Marktmaker en InSites Consulting een onderzoek naar de aardappel in onze Belgische keuken. Daaruit bleken enkele opvallende resultaten.

  • Premium

Inspelen op innovatie loon bij health- en beautyproducten

13/9/2018

Het segment beautycareproducten doet het behoorlijk goed. Algemeen gezien blijven de cijfers de voorbije jaren constant. Toch beweegt er heel wat intern op deze markt met grote verschuivingen tussen de verschillende retailers, waarbij vooral de drugstores en hard discounters aandeel winnen. Op het vlak van assortiment en prijssetting zien we een spagaat tussen premiumproducten en -merken enerzijds en 'prijsvechter'-merken en promoties anderzijds. Nadia Goessens (customer marketing manager) en Eva Braem (sales director BELUX) van Henkel Beauty Care schetsen de opportuniteiten voor de retailsector.