ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Vers vlees
    • Rundsvlees
    • Varkensvlees
    • Lamsvlees
    • Wild & gevogelte
    • Paardenvlees
    • Biovlees
  • chevron_right Vleeswaren
  • chevron_right Vleesvervangers
  • chevron_right Vis & schelpdieren
  • chevron_right Bereide gerechten
  • chevron_right Sauzen & specerijen
  • chevron_right Zuivel
  • chevron_right Brood
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Groenten & fruit
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Machinepark
  • chevron_right Materialen
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelierinrichting
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Streekproducten
Wild & gevogelte
  • Premium

95% van de belgen koopt regelmatig kip

12/7/2021

Gevogelte heeft een laag vetpercentage en een hoog eiwitgehalte. Hierdoor wordt het ook gepromoot door diëtisten, in gezonde recepten en in kookprogramma’s. Jong en oud vindt het lekker en er zijn eindeloos veel bereidingswijzen.

  • Premium

Gelabeld gevogelte zit in de lift

27/2/2020

Het aandeel van gevogelte (met kip als koploper) groeit sterk: de aankopen van kip en kippenvlees stegen vorig jaar met ruim 4%. De consument koopt vlees in de eerste plaats op basis van zijn zintuiglijke waarneming. Het vlees moet een mooie rode kleur hebben met zo weinig mogelijk vet of pezen. Daarnaast worden de herkomst, de mate van het dierenwelzijn en kwaliteitslabels steeds meer in overweging genomen. 54% van de Belgen verklaart dat de herkomst een zekere invloed heeft op hun aankoop. Enkele slagers aan het woord.

  • Premium

Speel in op specifieke thema's met panklaar vlees

8/3/2019

De consument heeft steeds minder tijd om te koken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat panklare vleesproducten het goed doen. Verras uw klant met een ruim en wisselend aanbod, met ruimte voor thematische producten en aandacht voor de allerkleinsten. Bied meerwaarde door te kiezen voor kwalitatief vlees, waarbij traditie en herkomst centraal staan.

  • Premium

Het groeipotentieel van gevogelte

29/11/2017

Algemeen gezien daalt de aankoopfrequentie van vlees, maar gevogelte houdt stand. In deze categorie blijft kip met een aandeel van 85% dominant met een stijgende voorkeur voor verwerkte en versneden kip. Voor de slager is er nog heel wat potentieel met kip, denk maar aan bereidingen zoals kippengehakt. Ook gevogeltecharcuterie zit in de lift.