
12/7/2021
Gevogelte heeft een laag vetpercentage en een hoog eiwitgehalte. Hierdoor wordt het ook gepromoot door diëtisten, in gezonde recepten en in kookprogramma’s. Jong en oud vindt het lekker en er zijn eindeloos veel bereidingswijzen.

27/2/2020
Het aandeel van gevogelte (met kip als koploper) groeit sterk: de aankopen van kip en kippenvlees stegen vorig jaar met ruim 4%. De consument koopt vlees in de eerste plaats op basis van zijn zintuiglijke waarneming. Het vlees moet een mooie rode kleur hebben met zo weinig mogelijk vet of pezen. Daarnaast worden de herkomst, de mate van het dierenwelzijn en kwaliteitslabels steeds meer in overweging genomen. 54% van de Belgen verklaart dat de herkomst een zekere invloed heeft op hun aankoop. Enkele slagers aan het woord.

8/3/2019
De consument heeft steeds minder tijd om te koken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat panklare vleesproducten het goed doen. Verras uw klant met een ruim en wisselend aanbod, met ruimte voor thematische producten en aandacht voor de allerkleinsten. Bied meerwaarde door te kiezen voor kwalitatief vlees, waarbij traditie en herkomst centraal staan.

29/11/2017
Algemeen gezien daalt de aankoopfrequentie van vlees, maar gevogelte houdt stand. In deze categorie blijft kip met een aandeel van 85% dominant met een stijgende voorkeur voor verwerkte en versneden kip. Voor de slager is er nog heel wat potentieel met kip, denk maar aan bereidingen zoals kippengehakt. Ook gevogeltecharcuterie zit in de lift.