Plantaardige voedingsproducten Partnercontent

Tetra Pak opent nieuw productontwikkelingscentrum

article image

Tetra Pak heeft in het Franse Cholet een nieuw Product Development Centre (PDC) geopend voor poederprocessen en technologie. Dit centrum versnelt innovatie en ondersteunt producenten bij het efficiënter ontwikkelen en optimaliseren van poederproducten. Het centrum biedt een volledig uitgeruste proefinstallatie met modulaire productielijnen en de nieuwste technologieën, plus een gespecialiseerd testlaboratorium voor kwaliteitsgarantie en optimalisatie.

Producenten kunnen hier recepten en processen testen vóór industriële uitrol, waardoor fouten en kosten worden beperkt en de productkwaliteit verbetert. Ook kunnen gevoelige ingrediënten onder realistische omstandigheden worden getest, wat verspilling minimaliseert. Het centrum ondersteunt elke stap van innovatie, van grondstofanalyse tot industriële opschaling, en beschikt over een bibliotheek met meer dan 6.000 poedermonsters.

De modulaire opzet biedt flexibiliteit en snelheid, met de mogelijkheid om tests op afstand te volgen via HD-livestreaming. Volgens Tetra Pak helpt het PDC producenten om sneller en met meer zekerheid nieuwe producten te ontwikkelen, inspelend op de groeiende vraag naar gezonde, duurzame en innovatieve poederproducten.

Charles Brand, Executive Vice President Processing Solutions & Equipment bij Tetra Pak: “De vraag naar gezondere, duurzamere poederproducten groeit snel. Met het nieuwe PDC helpen we producenten sneller te innoveren, op te schalen en perfect uit te voeren.”

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

company corner

LEWIS COMMUNICATIONS

PLACE D’ESTIENNES D’ORVES 1, PARIS 75009Meer info
Marketing & communicatie

Gerelateerde artikels

Tetra Pak lanceert zonnebloemproteïne

Tetra Pak® Factory OS™ maakt fabrieken AI-ready

6 op 10 gebruiken supplementen voor gezondheid

Het gebruik van supplementen in België neemt toe, waarbij 54% ze gebruikt voor algemene gezondheidsdoeleinden en 41% op advies van een arts. Vrouwen volgen vaker professioneel advies dan mannen, met 45% tegenover 37%. Vloeibare supplementen worden steeds populairder, met 59% van de consumenten die ze verkiezen vanwege het gemak. Tetra Pak's Anna Larsson ziet hier kansen voor merken om te focussen op handige verpakkingen en natuurlijke ingrediënten. 7 op de 10 consumenten geven de voorkeur aan natuurlijke, geleidelijke resultaten en zijn bereid hiervoor meer te betalen. Het Tetra Pak FSN Research werd uitgevoerd door Ipsos in juli 2025 bij 25.547 consumenten in 17 landen.

Tetra Pak behaalt EcoVadis Platinum medaille

Tetra Pak behoort tot de top 1% van bedrijven wereldwijd op het gebied van duurzaamheid en ontving de prestigieuze platina-medaille van EcoVadis. Met een score van 84/100 laat Tetra Pak een sterke vooruitgang zien, vooral op het gebied van milieu, arbeid en mensenrechten, ethiek en duurzame inkoop. Het bedrijf streeft ernaar om voedsel veilig en beschikbaar te maken en richt zich op vijf prioriteiten: voedselsystemen, klimaat, natuur, circulariteit en sociale duurzaamheid. Tetra Pak heeft een Sustainability Excellence-team opgericht en duurzaamheid volledig geïntegreerd in de dagelijkse bedrijfsvoering, waarbij nauw wordt samengewerkt met klanten, leveranciers en andere partners.

Print Magazine

Recente Editie
06 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine