Tetra Pak lanceert zonnebloemproteïne

Tetra Pak lanceert zonnebloemproteïne, een plantaardig ingrediënt waarmee voedings- en drankproducenten makkelijker kunnen inspelen op de groeiende vraag naar plantaardige voeding.
Met zonnebloemproteïne breidt Tetra Pak zijn portfolio van innovatieve ingrediënten verder uit. Het ingrediënt biedt producenten een extra manier om mee te profiteren van de snelgroeiende markt voor plantaardige voeding en dranken, die naar verwachting zal verdrievoudigen tot 35,9 miljard dollar tegen 2033.
Zonnebloemproteïne valt op door zijn neutrale, licht nootachtige smaak, gladde textuur en gebroken witte kleur. Daardoor past het in uiteenlopende producten, van plantaardige ijskoffie tot yoghurt en kant-en-klare proteïnedranken. Met een dosering tussen 2% en 7% kunnen producenten hun recepturen makkelijk aanpassen, of ze nu meer eiwit willen toevoegen, de textuur verfijnen of de voedingswaarde in balans brengen.
Terwijl producenten onder druk staan om hun bestaande processen te optimaliseren en tegelijk nieuwe categorieën te verkennen, past dit nieuwe ingrediënt in de meeste productieprocessen met slechts minimale aanpassingen en investeringen.
“Door zijn zachte smaak en nutritionele voordelen kunnen producenten hun portfolio uitbreiden met hun huidige infrastructuur, gezondheidsbewuste consumenten aantrekken en inspelen op opkomende trends”, concludeert Sasha Ilyukhin, Senior Vice President Global Processing Services and Services Solutions bij Tetra Pak.
