Morris: makkelijk te bereiden Amerikaanse en Aziatische gerechten
Verhoog uw omzet met fast casual-concepten
Bidfood is u wellicht bekend, het Morris merk – dat deel uitmaakt van de groep – misschien nog niet. Het merk ontwikkelt fast casual-concepten zoals de Morris Smash burger en de Morris Karaage bites. Morris levert u ingrediënten van topkwaliteit en u tovert ze in een minimum van tijd om in een heerlijk gerecht. Uw omzet zal er wel bij varen.
Snel, duurzaam, smaakvol
Morris Casual Food Co.
Morris is een merk ontwikkeld binnen de groep Bidfood, met een focus op de horeca. Maar zijn producten zijn ook beschikbaar voor institutionele klanten (ziekenhuizen, gevangenissen, woonzorgcentra …). De meeste lezers van FoodServices kennen dus Bidfood wel. Het bedrijf heeft tien sites in België, elk met hun eigenheid. De site Foster in Mechelen is gespecialiseerd in fast food: broodjes, kippen- en runderburgers, sauzen enzovoort. Daar komt het Morris-merk vandaan, of voluit: Morris Casual Food Co. Onder Morris vallen de fast casual-concepten van de groep.
Omzet omhoog
Alexis Bertholet, projectmanager Foster/Morris: “Ons doel is om restaurants en brasserieën lekkere en gezonde burgers van premium kwaliteit aan te bieden, makkelijk te bereiden. Morris helpt hen meer omzet te draaien met duurzame, kosten-efficiënte oplossingen en kwalitatieve producten. Zonder in te boeten op smaak of beleving.” Naast die burgers heeft Morris nog een aantal andere producten ontwikkeld, met een Amerikaanse en Aziatische twist. Niet onbelangrijk: de reeds ontwikkelde producten zijn halal-gecertificeerd.
Morris Smash burger en cheddar sauce
Morris levert alle ingrediënten (gele verpakking) om een Morris Smash burger snel samen te stellen (broodje, hoogwaardige runderburger gemaakt met Wagyu vet, vloeibare kaassaus …). Wat uit de diepvriezer komt, haalt u volgens de dagelijkse behoeften uit de gekoelde zone. Dat leidt tot een minimum aan verspilling. Smashen maar op een hete bakplaat voor een onweerstaanbare karamellisering. Morris biedt u ook al een cheddar saus aan in een topdown-verpakking van 770 g.
Aziatische twist: karaage bites
Een eenvoudige maaltijd met Aziatische inslag bereidt u met de Morris Karaage bites (blauwe verpakking). De coated Japanse kippendijbites wegen 30g per stuk, zijn sappig vanbinnen en crispy vanbuiten. U maakt er – samen met sushi rijst, veggie sticks, scheuten, sesam en miso of sojamayo een heerlijke rice bowl mee. Morris werkt verder aan de uitbreiding van zijn gamma en blijft verder zoeken in de Amerikaanse en Aziatische sfeer (poké bowls …).
Bestellen via Mybidfood
Bestellen kunt u doen via het platform Mybidfood. Dankzij de tien Bidfood-sites in België is een snelle service gegarandeerd. Of u kunt in de cash and carry terecht van Oudenaarde, Dilbeek en Maasmechelen voor de Morris-producten.
Bel uw salesmanager voor alles wat u wil weten over Morris. Of kom naar stand 1248 van Horeca Expo op 16, 17, 18 en 19 november 2025 in (Flanders Expo Gent). Ontdek daar alle Morris-producten boordevol smaak. U krijgt er alle info over de reeds ontwikkelde Morris-producten en in primeur verneemt u daar welke nieuwe producten in de pipeline zitten.
Vijf redenen om voor Morris te kiezen:
- Minimale wachttijden dankzij tien Bidfood-sites verspreid over België.
- Morris levert de nodige ingrediënten voor makkelijke bereidingen.
- Hogere tafelfrequentie, meer omzet.
- Constante en topkwaliteit.
- Minder verspilling, lagere kosten en verhoogde omzet.

