HARTIGE CREATIES IDEALE MANIER OM SNEL EXTRA OMZET TE GENEREREN

Zonder compromis te sluiten tussen snelheid en kwaliteit

foccaciaDe snacking- en to-gotrend is alomtegenwoordig. Het is voor u dan ook erg interessant om hier een graantje van mee te pikken. Dit kunt u onder meer doen door het aanbieden van hartige taarten in al hun vormen. Denk maar aan quiches, focaccia's, pizza's of groentetaarten. Heel wat fabrikanten bieden kant-en-klare gerechten of bodems aan, waar u zelf creatief mee kunt omspringen en u kunt onderscheiden van de conculega's. Zo kunt u op een snelle manier extra omzet genereren en hoeft u geen compromis te sluiten tussen snelheid en kwaliteit.

SOORTEN

Focaccia

Focaccia vindt zijn oorsprong in Noord-Italië. Het traditionele brood wordt gekruid met typisch Italiaanse kruiden zoals basilicum of oregano. U kunt het Italiaanse element versterken door bijvoorbeeld focaccia aan te bieden met Italiaanse ham, pesto en mozzarella. De ideale maaltijd of snack voor wie zin heeft in iets anders dan een klassiek belegd broodje. Bovendien kunt u alles op voorhand beleggen en opwarmen. Wanneer de klant het 'to go' meeneemt, hoeft u het enkel nog eens kort op te warmen.

Pizza

Pizza smaakt altijd en iedereen lust dit. Ook voor u kan het een interessante extra zijn. Al heel wat zaken bieden, naar analogie van de gourmetschotels, ook pizzapartyformules aan. Minipizzabodems zijn al voorgebakken en de toppings kunt u volledig zelf bepalen: kaas, charcuterie, sla, kappertjes, sauzen, eitjes … Idealiter verhuurt u dan ook het best een tafeloven voor pizza's. Net zoals gourmetschotels zo geliefd zijn, maar dan vooral tijdens de eindejaarsperiode besteld worden, kunt u het hele jaar door met een pizzaformule een leuk alternatief bieden.

Panini

Ook met panini's kun je eindeloos creatief zijn. Bovendien is het een snack die zeer geliefd is bij de consument en zowel interessant is om tijdens de week als in het weekend aan te bieden.

Snack op basis van bladerdeeg

Quiches en worstenbroodjes zijn de klassiekers, maar zijn daarom niet minder interessant, integendeel! Beide zijn zowel half afgewerkt als volledig bereid beschikbaar. Bovendien is een mooie marge niet oninteressant.

Laat via proevertjes uw klanten de nieuwe producten proeven. Want proeven is kopen!

CREATIVITEIT SCOORT

quicheHet meeste potentieel zit in de half afgewerkte fabricaten waar u als slager zelf creatief mee kunt omspringen. Via uw eigen gepersonaliseerde recepten kunt u uw klanten overtuigen en is de kans groot dat ze speciaal voor uw creatie naar de zaak komen. Het vergt wel een iets hogere kost dan als u een afgewerkt product onmiddellijk zou verkopen. Maar het loont absoluut de moeite!

INTERESSANTE MARGES

Daarnaast bieden heel wat fabrikanten volledig afgewerkte producten aan waar je amper nog tijd in hoeft te steken. Deze kun je à la minute ontdooien en opwarmen. Hierdoor kun je je aanbod aanzienlijk uitbreiden, zonder al te veel moeite. Voordelen van deze formule zijn de lange houdbaarheidsdatum en de interessante marges.

PORTIES: KEN UW KLANTEN

Om optimaal te kunnen inspelen op de to-gotrend, is het aan te raden om vooral individuele porties te verkopen. Klanten nemen vlotter een of twee porties mee dan een volledige quiche of focaccia. Als u veel klanten met grote gezinnen heeft, kunt u daarop inspelen door grote familieporties aan te bieden.

Dat geeft hun meteen het gevoel dat u hun noden kent en zo creëert u met een klein gebaar meteen een tevreden en loyale klant. Bovendien is de slager niet top of mind bij de consument om een hartige snack te kopen. Daarom zijn aparte porties ideaal om te verkopen.

PRESENTATIE

Het is aan te raden om de presentatie in de toog uit de verpakking te doen. Zo kunt u uw klanten maximaal verleiden. Daarnaast is het ook beter om taarten te groeperen volgens grootte en smaak. Zo kunt u bijvoorbeeld een Italiaanse hoek maken in uw toog. Vergeet ook niet om te spelen met kleuren, varieer volgens de seizoenen en speel hier ook op in door het gebruik van seizoensgroenten. Heeft u iets nieuws in huis? Voorzie dan zeker proevertjes, idealiter in het weekend, om uw klanten meteen kennis te laten maken met de nieuwigheden. Want proeven is kopen! Zodra u merkt dat het effectief in de smaak valt, kunt u het product opnemen in uw aanbod. Zo kunt u op een makkelijke manier profiteren van de hoge marges. Maak nieuwe gerechten ook meteen duidelijk zichtbaar in uw toog door een bordje met 'new' of 'nieuw' te plaatsen. Zo prikkelt u klanten om nieuwe zaken te proberen. Geef ook zeker mee aan uw medewerkers dat ze de klanten ook attent moeten maken op nieuwe producten.

TIPS VOOR U OPGESOMD

  • Test met kleine hoeveelheden op regelmatige basis uw cliënteel. Zo weet u meteen of het al dan niet in de smaak valt.Ondersteun de verkoop af en toe met een spaaractie.
  • Speel in op de to-gotrend aan de hand van kleine, makkelijk meeneembare porties.
  • Werk met seizoensgebonden producten.
  • Maak nieuwe producten duidelijk zichtbaar in je toonbank aan de hand van een kaartje 'nieuw' of 'new'.
  • Maak een themacorner in je toog om je klanten optimaal te kunnen verleiden.
  • Creativiteit wordt gegarandeerd beloond met loyale klanten!

Reageer

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Delicatesse 

Delicatesse maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.