Op ontdekking langs 95 delicatesseproducenten
Succesvolle Huppa Food Fair
De Planet Group Arena – thuishaven van de Gentse voetbalclub – vormde net als vorig jaar dé locatie voor de huisbeurs van Huppa. Met het vierdaagse event brengt de voedingsleverancier professionele klanten, leveranciers en partners samen. Bovendien kon Huppa zo meteen zijn 1-jarig bestaan vieren.
De beursvloer startte al op de eerste verdieping om een verdieping hoger volledig rondom het stadion standruimte te hebben. De meer dan 90 standhouders hielden de fikse wandeling – die je zowel in wijzerzin als in tegenwijzerzin kon aanvatten – wel steeds interessant.
Wie nood had aan het versterken van de innerlijke mens kon doorlopend terecht in het restaurant op de derde verdieping. Daar was een buffet samengesteld en bereid met enkele van de lekkerste producten van de exposanten.
5.000+ bezoekers
“Op 4 dagen tijd brengen wij toch ruim zo’n 5.000 personen op de been, die langs de 95 standen op ontdekkingstocht trekken”, weet marketing manager Maxime Rubbens. “Tussen het bezoekerspubliek zaten er meer dan 1.500 klanten. Het was dit jaar een echt huzarenstukje om de beurs op te zetten want op vrijdag speelde het nationale elftal nog in het stadion en op zaterdag was er ook nog een event. Gelukkig kregen we met vereende krachten van onze partners en ons Huppa-team alles tijdig in orde voor opening van de huisbeurs op zondag."
"Na de opening - telkens vanaf 13u - konden de bezoekers verrassende smaken proeven voor herfst en eindejaar, exclusieve deals scoren en inspiratie opdoen voor hun assortiment. We zijn uiteindelijk heel tevreden over de afgelopen vierdaagse en we horen zowel bij exposanten als bezoekers dezelfde geluiden.”
Contact met (potentiële) klanten
Tussen de standhouders zaten ook een paar opvallende nieuwkomers. Een daarvan – héél recent voor de huisbeurs pas aangesloten – was Kriekepot. Die scoren met hun product en video's op sociale media en stonden voor het eerst op de Huppa Food Fair, met - naar eigen zeggen - een stand vol kringloopwinkelmeubilair.
“We zijn pas een week voordien partner geworden bij Huppa”, klinkt het bij Jeroen De Vroede en Johan Knoll. “Onze missie is om de Vlaamse klassieker ‘ballekes met kriekskes’ terug in ere te herstellen. Onze ambachtelijk gekookte krieken kun je van bij het ontbijt tot aan het dessert smaken. Velen kennen ons van de filmpjes op internet, maar we worden nu ook duidelijk serieus genomen als voedingsproducent. Te zien aan de vele contacten die we konden leggen én de contracten die we konden ondertekenen, was deze huisbeurs supergeslaagd.”
Bij de gevestigde waarden onder de standhouders zoals Ardo, Debic, Guy Troch Import, Imperial of Velder zijn ze de huisbeurs al meer gewend; voor hen blijft het een niet te missen afspraak. “Met de vele mensen die ons al kennen, is het steeds een leuk weerzien. We hebben ook altijd wel iets nieuws mee dat ze kunnen ontdekken. Bezoekers die ons enkel kennen van naam, laten we in een aangenaam kader kennismaken en kunnen we uitvoerig informeren én laten proeven.”
Delicatessen ontdekken
Uit de reacties van de bezoekende slagers, traiteurs en eigenaars van delicatessenzaken bleek dat ook zij de huisbeurs erg apprecieerden.
“Een heel groot aantal lekkernijen kunnen proeven op dezelfde plek, bespaart ons wel wat tijd en moeite”, reageerde een Oost-Vlaamse traiteur. “We kunnen hier alles proeven en krijgen ook meteen de nodige info. Als we willen bestellen, kan dat ook meteen én vaak zelfs nog onder speciale beurscondities. Ook de omkadering is altijd heel verzorgd, wat het event nog zo aangenaam maakt.”
"We kunnen hier alles proeven en krijgen ook meteen info"
“Vooral het grote aanbod aan nieuwe producten is heel aantrekkelijk”, opperde een Waalse slager. “Wij leren hier enkele nieuwe Vlaamse producten en producenten kennen, terwijl ook onze vaste Waalse producenten aanwezig zijn. Die persoonlijke contacten zijn heel belangrijk. Het is bovendien ook een leuke gelegenheid om met collega’s te spreken en ervaringen uit te wisselen.”



